Onze waarden en ambities
Veiligheid
Groot en klein,
samen mogen we er zijn.
Gang
We lopen rustig door de gang.
Toilet
We houden het toilet schoon én droog.
Steltkuil
We gaan op onze vaste plek zitten.
Speelplaats
We gaan meteen in de rij staan als de bel gaat en we gebruiken het stopteken als het nodig is.
Gymzaal/kleedlokaal
We zijn binnen de afgesproken tijd in de zaal, op de afgesproken plek.
Respect
Elkaar accepteren is goed,
laat zien dat je dat doet.
Gang
We geven anderen de kans om rustig te werken.
Toilet
We laten iedereen op het toilet met rust.
Steltkuil
Wij luisteren naar elkaar.
Speelplaats
Als iemand “Stop, hou op” zegt doen we dat.
Gymzaal/kleedlokaal
We helpen elkaar en praten op gewone toon.
Verantwoordelijkheid
Zorgen voor alles om je heen is oké,
daar werken we allemaal aan mee.
Gang
We houden de gang netjes.
Toilet
Als we klaar zijn, gaan we direct terug naar de klas.
Steltkuil
Wij zorgen samen voor een fijne viering.
Speelplaats
We waarschuwen meteen de pleinwacht als er iets aan de hand is.
Gymzaal/kleedlokaal
We laten de gymzaal en het kleedlokaal netjes achter
Verantwoordelijkheid
Zorgen voor alles om je heen is oké, daar werken we allemaal aan mee.
- Gang – We houden de gang netjes.
- Toilet – Als we klaar zijn, gaan we direct terug naar de klas.
- Steltkuil – Wij zorgen samen voor een fijne viering.
- Speelplaats – We waarschuwen meteen de pleinwacht als er iets aan de hand is.
- Gymzaal/kleedlokaal – We laten de gymzaal en het kleedlokaal netjes achter
Ambities
Onze beloften en ambities zijn vormgegeven in onderstaande planposter. In elk jaar van het schoolplan komt er een nieuwe poster uit. Inmiddels zijn we bij de derde poster aanbeland.
Bekijk hier ons schoolplan 2023-2027.
Onze beloften
Basis
We zorgen voor samenwerking en dialoog binnen onze visie.
Kind
We zorgen voor trotse en gemotiveerde leerlingen.
Ouder
We zorgen voor een stevige fundering tussen kind, ouders en de school.
Leerkracht
We zorgen voor een vaste basis van hoge kwaliteit.
Onze ambities
Er vindt regelmatig een professioneel dialoog plaats tussen personeel en externen.
De kwaliteiten van leerkrachten zijn in beeld en worden ontwikkeld.
Op BS Steltloper werkt trots, vakbekwaam en gemotiveerd personeel.*
We bieden regulier onderwijs als het kan, speciaal onderwijs als het moet.*
We zorgen voor organisatievormen waar kinderen leren van én met elkaar.
Er wordt passend onderwijs geboden om het beste uit het kind te halen.*
Kinderen ontdekken en ontwikkelen hun talenten en meervoudige intelligenties.*
Ouders en school werken samen om het beste uit het kind te halen.
Ouders en school spreken verwachtingen naar elkaar uit.
Ouders kunnen hun talenten inzetten bij activiteiten van de school.*
Er is sprake van een heldere en respectvolle communicatie tussen ouders en school.*
Wij staan open voor ontwikkelingsgerichte feedback.
De leerkracht evalueert en reflecteert op het effect van zijn professioneel handelen en ontwikkelt zich verder.
De leerkracht heeft zicht op groepsdynamische processen.
*Deze ambities zijn ook verwerkt in het strategisch beleid van MOVARE.
Professionele afspraken:
- We zorgen voor goede lessen.
- We delen ervaringen en kennis.
- We vieren samen successen.
- We reflecteren Ingezette acties.
- We geven en ontvangen feedback.
- We hebben een ordelijke leeromgeving.
Aanmelden
Meld je kind aan bij BS Steltloper